Kompletny przewodnik po tym, jak zbudować odnoszący sukcesy zespół sprzedaży
Zbudowanie własnego zespołu sprzedażowego nie jest rzeczą łatwą. Możesz pomyśleć, że posiadanie odpowiednich ludzi z pasją do sprzedaży sprawia, że Twój zespół sprzedaży działa sam. Ale udana sprzedaż – zwłaszcza w dzisiejszej epoce cyfrowej – nie zdarza się z dnia na dzień. Jak więc zbudować odnoszący sukcesy zespół sprzedażowy ? Jakie metody powinieneś znać, aby działały najlepiej? Jakich wskazówek i wskazówek potrzebujesz, aby odnieść sukces ?
Kiedy zbudować zespół sprzedaży – idealne wyczucie czasu
Przede wszystkim sukces zespołu sprzedażowego zależy od kilku czynników . To powiedziawszy, najważniejsze z nich to:
- Sukces Twojego produktu
- Rynek docelowy
- Twoja grupa docelowa
- Wielkość Twojej firmy
- Wielkość Twojego zespołu sprzedaży
- Umiejętności Twojego pracownika sprzedaży
- Doświadczenie Twojego pracownika sprzedaży
Jak być może zauważyłeś: Wymienione punkty są podzielone od bardziej ogólnych aspektów do bardziej szczegółowych. Twój produkt powinien sprawdzić się na rynku, mieć ugruntowaną pozycję i potrzebę na niego, zanim skupisz się na budowaniu zespołu sprzedażowego. Zanim zatrudnisz pracowników o określonych umiejętnościach i doświadczeniu , powinieneś również znać grupę docelową i rynek dla swojego produktu .
Produkt, rynek docelowy i grupa docelowa powinny być Twoim głównym celem!
Jeśli Twój produkt odniesie sukces, Twój rurociąg zapełni się automatycznie – Twoim „problemem” powinno być raczej to, że nie jesteś w stanie zaspokoić popytu . Tu do gry wchodzą nowi pracownicy. Od tego momentu Twoja firma może się rozwijać lub rozszerzać . Twój zespół sprzedaży rośnie odpowiednio.
Jednak wielkość Twojej firmy naturalnie wpływa również na wielkość Twojej siły sprzedaży: jeśli jest zbyt mało pracowników w dziale obsługi klienta, dziale HR itp., Ogromny zespół sprzedaży również nie jest opłacalny.
Jakich umiejętności potrzebują Twoi przedstawiciele handlowi?
Gdy tylko Twoja firma ma dobrą pozycję produktową i kadrową, możesz zacząć szukać bardziej odpowiednich sprzedawców do swojego działu sprzedaży. Podczas poszukiwań pamiętaj, aby najpierw zacząć od podstawowych wymagań nowego pracownika.
Umiejętności na poziomie interpersonalnym
Z grubsza możesz skoncentrować się na następujących umiejętnościach interpersonalnych swojego przyszłego pracownika:
- Czy ta osoba pasuje do mojego produktu i mojej firmy?
- Czy ta osoba pasuje do mojego zespołu?
- Czy widzę tę osobę w mojej firmie w przyszłości?
- Czy ta osoba jest zmotywowana i czy może motywować innych?
- Czy ta osoba jest graczem zespołowym?
Mała uwaga na marginesie: jeśli nie „klikniesz” w pierwszych rozmowach, prawdopodobnie nie powinno tak być. Na rynku jest wystarczająco dużo talentów – wyjdź i poszukaj ich! Oczywiście możesz również uzyskać pomoc od kogoś z zewnątrz , aby znaleźć talenty. Nie należy również lekceważyć mieszanki handlowców z doświadczeniem i nowicjuszy . Trochę jak Yin i Yang – często jedno bez drugiego nie działa.
Niezbędny zestaw umiejętności do sprzedaży
Oczywiście twój nowy pracownik nie może po prostu zdobywać punktów wdziękiem , sympatią i dobrymi manierami w kontaktach z kolegami. Powinien też umieć sprzedawać . Oto dziesięć punktów, które nowy pracownik powinien umieć zrobić z perspektywy sprzedaży:
1. Komunikacja
Dość oczywiste, wciąż konieczne do umieszczenia na liście. Twój przyszły pracownik powinien być niezwykle elastyczny i elastyczny – zarówno przez telefon czy na spotkaniach , jak i w formie pisemnej. Czy to w cold callingu, czy w social sellingu.
Nie chodzi o to, co mówisz, ale jak to mówisz.
Umiejętności komunikacyjnych można się oczywiście uczyć i uczyć (przy okazji: Czy myślałeś kiedyś o coachingu sprzedaży?) – ale dobry menedżer sprzedaży powinien mimo wszystko wiedzieć, jakie wrażenie robi na innych.
2. Przenikliwość biznesowa
Każdemu handlowcowi nie powinno zabraknąć pewnego know-how biznesowego . Powinien rozumieć pojęcie obrotu , zwrotu z inwestycji oraz ogólnych danych finansowych potencjalnego klienta. To czyni go jeszcze większym ekspertem.
3. Sprzedaż społecznościowa i opowiadanie historii
Oba punkty nie mogą być lekceważone w dzisiejszym świecie biznesu . Twoi menedżerowie sprzedaży i przedstawiciele handlowi powinni znać sieci społecznościowe i korzystać z nich na co dzień. Zwracanie się do potencjalnego klienta za pośrednictwem LinkedIn również powinno odbywać się elokwentnie , a nie tylko szybkie kopiuj+wklej. W ten sposób sprzedawca będzie bardzo autentyczny i wiarygodny. Co prowadzi nas do następnego punktu…
Autentyczność równa się sympatia!
Opowiadanie historii, czy to w mediach społecznościowych, czy podczas rozmowy, polega na omawianiu przypadków użycia i rozwiązań z (potencjalnym) klientem – w ekscytujący i zorientowany na cel sposób!
4. Aktywne słuchanie
Wielu osobom – nie tylko handlowcom – coraz trudniej jest słuchać tego, co ktoś ma do powiedzenia. Świat kręci się coraz szybciej , cele są coraz wyższe. Po co więc pozwalać klientowi dokończyć, jeśli nie przechodzi do sedna sprawy? Aktywne słuchanie wymaga koncentracji i skupienia. Tylko ktoś, kto słucha, potrafi czytać między wierszami i dokładnie rozpoznać, czego potrzebuje druga osoba.
5. Prezentuj i negocjuj
Jasne, sprzedawcy powinni być w stanie zaprezentować Twój produkt. Ale proszę, nie wyłączaj po prostu wszystkich funkcji w pośpiechu. Dobry kierownik sprzedaży powinien umieć dostosować prezentację produktu do odpowiednich bolączek potencjalnego klienta.
W informacyjny, a jednocześnie atrakcyjny sposób.
Następnym krokiem jest zachowanie uroku nawet podczas trudnych negocjacji. Tutaj również pomaga nie uparcie recytować tekst, ale porozmawiać o cenie i jasno wyjaśnić rozwiązania , które wynikają z danego produktu.
6. Ciekawość
Ciekawość otwiera rozmowy, otwartą wymianę i sprawia, że (potencjalny) klient czuje się widziany i słyszany. Trudno w to uwierzyć, ale dobry manager sprzedaży powinien być ciekawy i otwarty na problemy swojej grupy docelowej.
7. Wyrok
Jak zdecydować , którą rozmowę warto kontynuować, a która nie? Jak interpretować gesty i mimikę mojego odpowiednika? Czy oferta jest interesująca dla mojego potencjalnego klienta, czy nie? Sprzedawcy muszą nieustannie analizować złożoność interakcji iw ciągu kilku minut, jeśli nie nawet sekund, zdecydować, którą ścieżkę wybrać. Czy kontynuują rozmowę? Czy istnieje potencjał ? Z jakiego rodzaju postaci składa się odpowiednik i wiele więcej. Dlatego dobry kierownik sprzedaży lub przedstawiciel handlowy musi być decydujący .
8. Powinowactwo techniczne
Podobnie jak w punkcie 3, sprzedaż jest teraz nie tylko zjawiskiem na platformach społecznościowych, ale pojawiła się również w XXI wieku dzięki cyfryzacji . Istnieje już wiele narzędzi, które mogą ułatwić codzienną pracę sprzedażową. Idealnie byłoby, gdyby kierownik sprzedaży znał te narzędzia – czy to Sales Intelligence , czy CRM – i wiedział, jak z nich korzystać. W przeciwnym razie powinien być chętny do poznawania takich innowacji , aby optymalizować procesy sprzedażowe.
9. Zarządzanie czasem
Dzień ma ograniczoną liczbę dostępnych godzin. Tak więc okno czasowe na zamknięcie transakcji jest jeszcze krótsze. Dobry kierownik sprzedaży musi umieć samodzielnie i rozsądnie organizować swój czas . Szacowanie okien czasowych i procesów oraz ustalanie priorytetów to w końcu umiejętności decydujące.
10. Umiejętności badawcze
Wiedza to potęga. Jeśli więc wiesz o potencjalnym kliencie jak najwięcej, możesz znać jego bolączki jeszcze przed pierwszym bezpośrednim kontaktem. Rozległa wiedza o rynku, docelowych odbiorcach i decydentach jest niezbędna do udanych rozmów sprzedażowych. Do wsparcia badań służą narzędzia Sales Intelligence (np. DataBot) , które zbierają dane i informacje . Narzędzia te udostępniają dane w przejrzystej i zwięzłej formie.
Właściwa struktura dla Twojego zespołu sprzedaży
Na razie w porządku. Zadbałeś o swój produkt oraz o zdolnych i zmotywowanych pracowników. Ale jak możesz teraz skutecznie budować swój zespół sprzedaży ? Istnieje kilka strategii sensownej struktury sprzedaży , które chcielibyśmy Ci przedstawić w tym miejscu:
Strategia wyspy
Strategia wyspy polega – jak sama nazwa wskazuje – na stworzeniu przez każdego pracownika sprzedaży „jednoosobowej wyspy”.
Strategia ta charakteryzuje się dość silnym duchem rywalizacji . Każdy handlowiec opiekuje się jednym klientem – od procesu poszukiwania do obsługi klienta. Oznacza to, że każdy jest odpowiedzialny za swoich klientów i projekty, a założyciel lub dyrektor generalny często występuje w roli „szefa”.
Model ten na pierwszy rzut oka może wydawać się stresujący, ale wymaga stosunkowo niewielkich nakładów wdrożeniowych i może być natychmiast zastosowany w młodych, rozwijających się zespołach sprzedażowych. Dlatego strategia ta jest często spotykana w start-upach .
Oczywiście w wielu przypadkach ten model prowadzi do dość dużej konkurencji między sprzedawcami i dlatego może być bardziej odpowiedni dla jednej branży niż dla innej. Takie podejście ma również zalety i wady dotyczące klientów. Z jednej strony sprzedawca może zbudować intensywną relację z klientem, towarzysząc mu w całym procesie sprzedaży. Z drugiej strony możliwe jest również, że niektórzy klienci „znikną”, gdy tylko dany pracownik odejdzie z firmy.
Zalety |
Niedogodności |
---|---|
Zwłaszcza przy krótkich cyklach sprzedaży model ten sprawdza się dzięki proaktywnemu podejściu i intensywnemu kontaktowi z klientem |
Dyrektorzy generalni i założyciele w zasadzie oddają kontrolę nad swoim produktem odpowiedniemu sprzedawcy i jego strategii sprzedaży |
Dzięki bardziej emocjonalnemu związkowi z (potencjalnymi) klientami zawieranych jest więcej transakcji |
Potrafi stworzyć raczej agresywną i konkurencyjną atmosferę w zespole sprzedaży |
Łatwa integracja i wdrożenie bez większego wysiłku |
Indywidualność procesu sprzedaży utrudnia śledzenie kluczowych wyników sprzedaży |
Strategia linii montażowej
W przeciwieństwie do strategii wyspowej, strategia linii montażowej wymaga dużego zespołu sprzedaży z dobrze skoordynowanymi i współpracującymi ze sobą pracownikami.
Przedstawiciel handlowy nie towarzyszy klientowi przez cały proces sprzedaży, a tylko przez jeden etap procesu. Oznacza to, że każdy kierownik sprzedaży może specjalizować się w innym dziale sprzedaży .
Jednak komunikacja w zespole musi być doskonała, aby przekazanie (potencjalnego) klienta do kolejnej fazy procesu sprzedaży przebiegło bezproblemowo .
Chociaż podział zespołu może się różnić (również w zależności od obszaru odpowiedzialności działu marketingu), następujące zespoły strategii linii montażowej zwykle obejmują:
- Zespół generujący leady zbiera potencjalnych klientów i istotne informacje i przekazuje je dalej
- Zespół ds. rozwoju sprzedaży kwalifikuje potencjalnych klientów i przekazuje im to, co najlepsze
- Zespół zarządzający kontem, który zwykle zamyka transakcję i przekazuje pozyskanych nowych klientów
- Zespół obsługi klienta, który pomaga nowym klientom we wdrażaniu i wszelkiego rodzaju pytaniach
Chociaż ta struktura uniemożliwia ścisły związek między sprzedawcą a klientem, umożliwia również sprawne procesy, spójność i wydajność . Pracownicy działają w doskonałej koordynacji , co sprawia, że ta strategia wzmacnia ducha zespołu. Jest to idealne rozwiązanie dla nowicjuszy w sprzedaży, aby dowiedzieć się, do której części procesu najlepiej się nadają.
Zalety |
Niedogodności |
---|---|
Obrót i szacunki są łatwiejsze do oszacowania za pomocą tego modelu |
Trudniejsze do wdrożenia w start-upach lub firmach dysponujących mniejszymi zasobami |
Znacznie ułatwia identyfikację problemów |
Nawiązanie głębszej więzi z klientem jest raczej trudne |
Zwiększa się produktywność i wydajność, unika się stresu |
Bardziej podatne na nieporozumienia między działami |
Strategia podów
To podejście jest połączeniem dwóch poprzednich podejść . Tutaj Twój zespół sprzedażowy jest podzielony na kilka małych „strąków”, które z kolei towarzyszą (potencjalnemu) klientowi przez cały proces sprzedaży.
Zespoły składają się z pracowników sprzedaży samoorganizujących się na wzór linii montażowej. Z jednej strony jedna linia montażowa składa się z kilku elementów do różnych etapów procesu, ale z drugiej strony konkuruje z innymi zespołami. Innymi słowy, takie podejście promuje zdrowego ducha rywalizacji i pewnego ducha zespołowego w „strąku”.
Ponieważ zespoły te muszą być starannie zebrane, aby zapewnić płynny proces sprzedaży, takie podejście jest mniej odpowiednie dla młodych firm lub startupów. Nawet jako firma o ugruntowanej pozycji, która chce zrestrukturyzować się zgodnie z tą strategią, mogą pojawić się przeszkody w skompletowaniu zespołów.
Jest to więc albo dalszy rozwój zorientowanej na klienta strategii wyspy, w której jednoosobowy zespół jest po prostu rozbudowywany, albo zaprojektowany jako fragmentacja istniejącej strategii linii montażowej.
Zalety |
Niedogodności |
---|---|
Ze względu na holistyczne podejście wiąże się z dużym zaangażowaniem pracowników w cały proces sprzedaży |
Menedżerowie ds. sprzedaży nie są tutaj „specjalistami od sekcji procesu”, ponieważ każdy z nich odpowiada za inne zadania w procesie sprzedaży |
Wzmacnia komunikację i zapobiega tarciom między zespołami |
Niektórzy sprzedawcy mogą chcieć większej konkurencji, aby utrzymać ich motywację |
Gwarantuje wysoki stopień elastyczności i zwinności |
|
Do Ciebie należy decyzja, która strategia jest odpowiednia i jak chcesz ustrukturyzować swoje siły sprzedaży. Możesz również dostosować odpowiednią strategię do rozwoju swojej firmy w czasie. Nic nie jest osadzone w kamieniu.
Właściwy kanał sprzedaży
Zasadniczo możesz wybierać pomiędzy kanałem sprzedaży bezpośredniej i pośredniej . W zależności od produktu lub usługi oraz w zależności od tego, czy chcesz wspierać, czy uzupełniać swój wewnętrzny zespół sprzedaży, istnieją różne możliwości.
Dzięki temu pierwszemu sprzedajesz swoje towary lub usługi bezpośrednio swoim klientom – w swojej lokalizacji, w siedzibie klienta lub za pośrednictwem własnej strony internetowej. W każdym razie żadna inna osoba ani firma nie stoi między Tobą a Twoim klientem.
W drugim przypadku jest pośrednik . Przykład: Sprzedajesz krem do twarzy przez sieć drogerii i/lub przez Amazon – w obu przypadkach klientem końcowym nie jest Twój bezpośredni kontakt i nabywca Twoich towarów, ale hurtownicy i detaliści .
Często jednak firmy używają kombinacji obu . Na poziomie B2C (Business to Customer) wiele produktów jest sprzedawanych pośrednio, a na poziomie B2B (Business to Business) większe ilości są sprzedawane bezpośrednio do firm. Na przykład wiele towarów elektronicznych można zamówić online przez osobę prywatną lub zamówić w większych ilościach przez dużą firmę.
Właściwa metoda sprzedaży
Czy zastanawiałeś się już, jak powinien postępować Twój zespół sprzedażowy w procesie akwizycji? Czy chcesz wykonywać tylko klasyczne rozmowy na zimno ? A może wolisz generować leady za pomocą strategii treści ? Nieuchronnie będziesz musiał zdecydować między sprzedażą przychodzącą a sprzedażą wychodzącą – lub zastosować podejście hybrydowe. Przyjrzyjmy się bliżej, o co w tym wszystkim chodzi.
Dzięki sprzedaży przychodzącej potencjalni klienci przychodzą do Ciebie . Może to być za pośrednictwem Twojej strony internetowej, posta na blogu lub seminarium internetowego. Najpierw identyfikujesz potencjalnych klientów , wzbudzasz ich zainteresowanie oraz zbierasz informacje i dane. W kolejnym kroku kontaktujesz się z nimi i dokładniej analizujesz ich potrzeby . Twoja prezentacja odzwierciedla wtedy bardziej rozwiązanie problemów potencjalnego klienta. Najważniejsze jest to, aby kontaktować się tylko z osobami, które już wykazały zainteresowanie.
W przypadku sprzedaży wychodzącej sytuacja jest odwrotna: idziesz bezpośrednio do osoby , z którą chcesz się skontaktować, poprzez akwizycję telefoniczną, sprzedaż społecznościową lub e-mail. Oznacza to, że kierujesz reklamy do konkretnych klientów na swoich rynkach docelowych i robisz pierwszy krok w nawiązaniu kontaktu. Daje to bezpośredni kontakt z klientem i zazwyczaj natychmiastową informację zwrotną.
Wiele firm stosuje podejście hybrydowe i ściśle współpracuje z działem marketingu w celu dostarczania treści (blog, oficjalne dokumenty itp.) przyciągających potencjalnych klientów.
Włącz swój marketing!
Tworzy to nowy potencjał sprzedaży poprzez sprzedaż przychodzącą. Z drugiej strony płatne reklamy, kampanie mailingowe, szablony wiadomości i wiele innych mogą być również tworzone we współpracy z działem sprzedaży i marketingu, które Twój zespół sprzedaży może wykorzystać do sprzedaży wychodzącej. To od Ciebie zależy, który sposób będzie najlepszy dla Twojego produktu lub usługi.
Właściwy coaching dla Twojego zespołu sprzedaży
Zanim zdecydujesz się teraz na strukturę i strategię, powinieneś zastanowić się, czy chcesz wcześniej przeszkolić swoich pracowników . Dzięki temu mają pewność, że doskonale znają Twój produkt i sprzedają go dokładnie tak, jak chcesz.
Zainwestuj w coachingi!
Tutaj możesz wziąć pod uwagę seminaria i coaching dotyczący mowy ciała, treningu głosu lub właściwej prezentacji. Szczególnie dla nowych pracowników szkolenia mogą stanowić podstawę ich pierwszych sukcesów i dać orientację . W tym celu można powołać trenerów zewnętrznych , gwarantujących wysoką jakość podnoszenia wyżej wymienionych umiejętności. Nie bój się prosić o pomoc ekspertów!
Jak zbudować zespół sprzedaży w sposób zrównoważony
Pozyskałeś pięciu naprawdę dobrych ludzi za jednym zamachem? Gratulacje! Ale aby osiągnąć długoterminowy sukces, powinieneś trzymać się swoich parametrów rekrutacyjnych. Możesz użyć następujących punktów jako wskazówek:
1. Zdefiniuj strategię swojego zespołu
Ustal z wyprzedzeniem, jakiej strategii potrzebuje Twój zespół. Czy jesteś na początku? Masz już zgrany zespół? Szukasz raczej pracowników z mocnymi stronami w cold callingu? A może potrzebujesz influencera B2B , który przoduje w sprzedaży społecznościowej? Pomyśl o swoich celach i odpowiednio dostosuj strategię zespołu.
2. Zdefiniuj swój proces rekrutacji
Zwłaszcza na początku procesu aplikacyjnego należy dokładnie zbadać odpowiednich kandydatów. Zwłaszcza w młodych firmach członkowie zespołu mogą mieć ogromny wpływ na nastrój i motywację zespołu.
Tutaj możesz zadać sobie pytanie, czy rekrutację powinieneś przeprowadzić sam – w końcu to ty znasz swój produkt najlepiej – czy też powinieneś zostawić poszukiwanie odpowiedniego kandydata np. headhunterowi. Headhunter z kolei ma pod ręką więcej niż wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pracowników, ale nie zna również Twojego produktu.
3. Ustaw swój budżet
Zwłaszcza w przypadku sprzedaży wydajność jest często powiązana z bezpośrednią nagrodą w postaci prowizji lub czegoś podobnego. Dlatego odpowiedni kandydat oczekuje również odpowiedniej pensji , aby włączyć swoje „sprzedawcze alter ego”.
Tutaj musisz zachować równowagę między atrakcyjną pensją a odpowiednimi nagrodami, nie nadwyrężając swojego budżetu, ale nadal pozostając konkurencyjnym. Albo musisz pomyśleć o innym sposobie nagradzania swoich pracowników, takim jak więcej dni urlopu lub inne gadżety.
4. Zdefiniuj wprowadzenie i szkolenie
Instrukcje, czy to w samolocie, czy podczas korzystania ze zmywarki, są zawsze przydatne – podobnie jak udany onboarding . Jeśli Twoim kursantom towarzyszy się od samego początku i wprowadza w procesy i produkty, od razu poczują się komfortowo i wcześniej zaczną generować sprzedaż. Jeśli nowy pracownik nie przejdzie dobrze zaplanowanego onboardingu, ostatecznie ucierpi na tym Twoja firma.
To samo dotyczy szkolenia i motywacji pracowników w ogóle. Z biegiem czasu każdy rozwija swoją własną rutynę ; jednak ważne jest, aby od czasu do czasu coś odświeżyć. Organizuj rytuały motywacyjne lub warsztaty, które napędzają Twój zespół i dają mu nowe impulsy. Dzięki temu praca nigdy się nie znudzi !
5. Wybierz najlepszy sprzęt
Ostatni punkt jest właściwie najbardziej logiczny, ale ma ogromny wpływ na Twój zespół sprzedaży. Sprzęt w tym momencie oznacza: oprogramowanie i sprzęt , które popychają Twój zespół do przodu, a nie spowalniają go. Obejmuje to odpowiednie narzędzie CRM , a także różne narzędzia do analizy sprzedaży, takie jak DataBot , a nawet prosty, ale funkcjonalny zestaw słuchawkowy.
W tym miejscu należy również wziąć pod uwagę sprzęt do pracy zdalnej , aby Twoi pracownicy mogli osiągać najlepsze wyniki w dowolnym miejscu. Ale pamiętaj: Szkolenia na nowy sprzęt są bardzo ważne! Żadne oprogramowanie na świecie nie przyniesie więcej transakcji, jeśli nikt nie wie, jak to działa.
Jak przewodzić i motywować zespół sprzedaży
Brzmi zużyty, ale taka jest prawda: każdy jest inny. W codziennej pracy sprzedażowej oznacza to:
Każdy pracuje inaczej i inaczej się motywuje.
Musisz więc poznać swoich pracowników i dowiedzieć się, jakiego rodzaju motywacji potrzebują oraz jak możesz ich odpowiednio promować i zarządzać. Możesz również zapytać bezpośrednio, co motywuje każdą osobę i uzyskać informację zwrotną na temat Twojego stylu zarządzania !
Jednak niektóre podstawowe aspekty motywacji i przywództwa zespołu – niezależnie od typu osobowości Twoich pracowników – powinny obejmować następujące cztery rzeczy:
1. Ustaw konkretne cele dla swojego zespołu
Tylko jeśli wyznaczysz jasne cele zespołowe i indywidualne , Twoi pracownicy będą wiedzieli, co mają robić. Takie ramy dają każdemu członkowi zespołu orientację, a tym samym odpowiednią koncentrację na celu.
2. Zaufaj swojemu zespołowi
Po ustaleniu celów przekaż je swojemu zespołowi i pozwól im działać magicznie. Nic nie jest bardziej stresujące niż lider zespołu, który ciągle pyta o liczby . Każdy sprzedawca ma swój własny styl i tempo. Szanuj to!
3. Oferuj wsparcie
Jeśli zauważysz, że ktoś utknął lub ma z czymś problem, zaoferuj swoją pomoc. Może to być otwarta rozmowa , dalsza edukacja, warsztaty lub coś zupełnie innego. Słuchaj i bądź!
4. Dobra opinia i pochwała
Kiedy minęło trochę czasu i być może niektóre cele zostały już osiągnięte, nadszedł czas, aby spojrzeć wstecz. Co poszło dobrze, co nie było takie wspaniałe? Dowiedz się, jak przekazywać konstruktywną informację zwrotną swojemu zespołowi! Profesjonalna informacja zwrotna na poziomie merytorycznym jest ważna dla utrzymania morale, a co za tym idzie motywacji . Jeśli coś poszło dobrze, pochwal swój zespół i pomyśl, jak możesz go uszczęśliwić.
Jak Twój zespół sprzedaży odnosi sukcesy również w Home Office
Nie tylko w czasie pandemii, ale także w innych przypadkach bardzo przydatna jest możliwość pracy z domu lub dowolnego miejsca na świecie. To nie tylko gwarantuje maksymalną elastyczność, ale jest również bardzo atrakcyjne dla potencjalnych nowych pracowników.
1. Wyjaśnij swoje oczekiwania
Wyjaśnij swojemu zespołowi, czego od niego oczekujesz – zarówno celów grupowych, jak i indywidualnych. W ten sposób Twój zespół zawsze wie, co jest dla Ciebie ważne i nad czym musi pracować.
2. Zachęcaj do zaangażowania
Podczas cotygodniowych lub codziennych rozmów zespołowych możesz spróbować pochwalić członków zespołu i pokazać, co poszło dobrze. To z kolei zmotywuje Twój zespół! Spróbuj awansować swój zespół poprzez docenienie .
3. Zbuduj zaufanie
Pokaż swojemu zespołowi, że im ufasz. Żadnych wezwań kontrolnych itp. Pozwól pracownikom realizować swoje cele we własnym tempie. Sprawdź, czy Twoje oczekiwania i cele zostały spełnione, zanim podejmiesz działania.
4. Zachęcaj do współpracy
Zachęcaj swój zespół do regularnej wymiany i komunikacji . Sesje burzy mózgów lub przerwy na kawę można również organizować za pośrednictwem wideo.
5. Wyposaż swój zespół w najlepsze narzędzia
Sprzęt to podstawa! Potrzebny jest odpowiedni sprzęt, ale także niezbędne oprogramowanie. Oprócz zwykłego oprogramowania sprzedażowego (nie zapomnij o analizie sprzedaży!) potrzebujesz również narzędzi, za pomocą których Twój zespół może się komunikować. To jedyny sposób, aby Twoi handlowcy poczuli się częścią zespołu .
6. Wyznacz jasne procesy i cele
Zapewniając przejrzyste procesy, możesz lepiej zarządzać zdalnym zespołem i planować projekty. Gdy coś zostanie zrobione i cele zostaną osiągnięte, możesz śledzić , co poszło dobrze, a co nie.
7. Oferuj coachingi
Jak już wspomniano, szkolenia sprzedażowe i coaching osobowości dla pracowników sprzedaży to dobra rzecz. Dobrym pomysłem może być również dokształcenie w obszarze sprzedaży zdalnej . Sprzedaż przez wideo nigdy nie będzie przeszkodą!
Wniosek
Jest kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia, kierowania i motywowania zespołu sprzedaży. Ważne jest, aby pamiętać o swoim celu i pamiętać o swoim pochodzeniu i produkcie.
W zależności od wielkości Twojego zespołu sprzedaży i charakteru poszczególnych pracowników, możesz wybierać pomiędzy pokazanymi strategiami i metodami – ale kopiowanie nie ma sensu, Twój sposób musi pasować do Twojego zespołu !
Jeśli obecnie zaczynasz jako start-up z raczej małym zespołem sprzedaży , strategia wyspy i sprzedaż wychodząca mogą być dla Ciebie bardziej odpowiednie. Jeśli Twój zespół sprzedaży jest już duży i ma wielu doświadczonych menedżerów sprzedaży oraz więcej zasobów, możesz raczej skorzystać na strategii stadnej ze sprzedażą przychodzącą i wychodzącą. Możesz przejrzeć i wypróbować wszystkie te strategie i metody, rozwijając się jako firma.
Jeśli planujesz przejście krok po kroku, możesz również zmierzyć ich skuteczność i podjąć decyzję na podstawie obserwacji. Ważne jest, aby rejestrować, rejestrować i obserwować swoje procesy, aby ostatecznie wyeliminować zło i zachować dobro.
Tagi: Homeoffice, Motywacja, Strategie sprzedaży B2B, Zespół sprzedaży B2B