Aktualne trendy marketingu B2B w 2022 roku
W świecie marketingu B2B nigdy nie jest nudno. Najpóźniej od początku pandemii wielu marketerów zostało zmuszonych do przełamania schematów i zastanowienia się nad alternatywnymi metodami generowania leadów . Koniec z targami i spotkaniami na miejscu — ale co zrobić, aby zrekompensować skutki? W ciągu ostatnich dwóch lat pojawiło się wiele różnych trendów marketingu internetowego B2B. Jednak jednym z trendów, który pozostał, jest cyfryzacja w marketingu B2B.
Praca z Big Data, Intent Data czy data-driven marketing to nadal aktualne trendy marketingowe w B2B, które prawdopodobnie nie prędko się skończą.
W tym artykule przyjrzymy się pięciu trendom marketingu B2B, które poprowadzą Ciebie i Twój zespół na drodze do sukcesu w 2022 roku i kolejnych latach.
Trend marketingowy B2B nr 1: Upewnij się, że sprzedaż i marketing działają w tandemie
Ten pierwszy trend marketingu B2B w 2022 roku niekoniecznie jest nowy, ale jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Porozmawiaj ze swoim działem sprzedaży: zapytaj współpracowników z działu sprzedaży o ich wkład, doświadczenie i opinię — są blisko klientów, a nawet jeszcze bliżej docelowych odbiorców i często dokładnie wiedzą, co będzie dobre.
Twórz zespoły zadaniowe, zespoły ds. wejścia na rynek lub indywidualne zespoły ds. przychodów, w których możesz wspólnie przeprowadzać burzę mózgów i opracowywać nowe pomysły. Ostatecznie obie strony zyskują na współpracy. Tylko działając wspólnie, będziecie w stanie odpowiednio zareagować na aktualne wyzwania sektora B2B.
Możesz wspólnie omawiać takie tematy, jak sprzedaż hybrydowa, sprzedaż cyfrowa lub sprzedaż społecznościowa za pośrednictwem platform takich jak LinkedIn i odkrywać obszary, na których można się rozwijać. Może to zagwarantować trwały sukces i zwiększyć liczbę klientów w dziale sprzedaży. Czemu? Im lepiej dopracowane są Twoje kampanie marketingowe B2B — na przykład w zakresie marketingu opartego na koncie — tym łatwiej będzie Twojemu zespołowi sprzedaży w punkcie sprzedaży, ponieważ firmy, które przyciągniesz, będą idealnie dopasowane do Twojego produktu. Zrobione!
Możesz także współpracować, aby rozwijać się na LinkedIn: zastanów się, na czym chcesz się skoncentrować i dyskutuj ze sobą, aby móc koordynować i ustalać , kto i kiedy będzie tworzył jaki rodzaj treści oraz gdzie możesz budować na sobie nawzajem. W tym trendzie marketingowym B2B chodzi o zwinność i elastyczność.
Marketing B2B Trend nr 2: Marketing oparty na kontach jest zwycięzcą
Kolejnym trendem w marketingu B2B, który utrzyma się w 2023 roku, jest Account Based Marketing (ABM). Czy starasz się dotrzeć do wszystkich osób w grupie docelowej w ten sam sposób? Jak możesz sobie wyobrazić, jeśli używasz dokładnie tej samej reklamy dla sektorów takich jak inżynieria mechaniczna i medycyna , nie jest to do końca idealne.
Strategia marketingu opartego na koncie polega zasadniczo na obracaniu lejka , aby naprawdę i wyłącznie kierować reklamy do tych firm z docelowych odbiorców , które odpowiadają Twojemu profilowi idealnego klienta (ICP) . Często używa się tu obrazu dużej sieci rybackiej w porównaniu z małą wędką — ale za pomocą małej wędki i odpowiedniej przynęty możesz łowić dokładnie takich klientów, jakich chcesz, zamiast łowić nudne przyłowy, których interesy i potrzeby, których w ogóle nie możesz zaspokoić. W ten sposób możesz skutecznie zminimalizować straty rozproszenia i zaoszczędzić pieniądze.
Twój zespół sprzedaży odnosi korzyści, gdy Twoja strategia marketingowa jest maksymalnie zindywidualizowana i spersonalizowana. Jeśli kierujesz kampanię tylko na usługi rekrutacyjne i masz kierownika ds. sprzedaży, który koncentruje się tylko na tym obszarze, jest to sytuacja korzystna dla wszystkich — dla Ciebie, Twojego kierownika ds. sprzedaży i potencjalnego klienta. Czemu? Jeśli Twój zespół ds. sprzedaży całkowicie rozumie potrzeby grupy docelowej , do której kierujesz swoje kampanie, sprzedaż staje się bardziej podobna do doradztwa i stanowi wartość dodaną dla potencjalnego klienta. To otwiera drogę do zawarcia transakcji!
Trend marketingowy B2B nr 3: Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby uzyskać lepszy wgląd
Na pierwszy rzut oka sztuczna inteligencja (AI) brzmi imponująco — i tak jest! Prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jak sztuczna inteligencja jest powiązana z marketingiem B2B, a to naprawdę proste. Aby zasilić swoją maszynerię marketingową, potrzebujesz danych. I to nie tylko wszelkie dane, takie jak dane firmy lub dane kontaktowe, które pozwalają jedynie na ogólny czat bez spersonalizowanych strategii marketingowych — potrzebujesz dobrych danych.
Sales Intelligence Tools (narzędzia SI) doskonale się do tego nadają! Narzędzia te są w większości oparte na sztucznej inteligencji, co oznacza, że zapewniają najlepsze dostępne dane B2B. Specjalnie dla Twoich kampanii ABM Sales Intelligence dodaje strzałę do Twojego kołczanu! Korzystając z oprogramowania SI, możesz starannie wybrać firmy z mas, które pasują do twojego ICP, a tym samym możesz precyzyjnie określić swoją kampanię marketingową w B2B.
Kolejna zaleta: niektóre narzędzia SI (na przykład DataBot ) oferują funkcję, dzięki której możesz zasilać swoich obecnych klientów i inne silne leady, a następnie silnik narzędzia wyświetla podobne firmy — tak zwane sobowtóry B2B — na tej podstawie. Następnie możesz przekonać tych sobowtórów za pomocą tego samego przypadku użycia i treści na całej ścieżce klienta.
Możesz również doskonale współpracować z sobowtórami B2B na platformach społecznościowych, takich jak LinkedIn. Za pośrednictwem LinkedIn i Facebooka możesz tworzyć niestandardowe lub podobne grupy odbiorców, udoskonalając strategie kierowania . AI to zdecydowany trend w marketingu B2B na rok 2022.
Trend marketingowy B2B nr 4: Dostosuj SEO do swoich użytkowników
SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Reklama w wyszukiwarkach) pozostają fascynujące w dziedzinie marketingu B2B i dlatego zdecydowanie należy je zaliczyć do trendów marketingowych 2022. Na przykład SEO nie tylko pomaga lepiej pozycjonować Twoje treści w Google, pomagając Ci być bardziej odpowiednim dla docelowych odbiorców, ale także dokładnie pokazuje, jakie są problemy Twoich przyszłych klientów. Twoja strona internetowa jest często pierwszym punktem kontaktu w ścieżce klienta. Mają problem, szukają w Internecie i miejmy nadzieję, że odkryją twoje rozwiązanie, a następnie odwiedzą twoją stronę internetową.
Dzięki przemyślanej strategii SEO i SEM możesz dowiedzieć się, co porusza Twoją grupę docelową. Następnie możesz zaplanować kolejne elementy treści dla swojej witryny i reklamy w odpowiedniej wyszukiwarce. Pamiętaj, aby zawsze być na bieżąco! Dopiero niedawno Google ogłosiło aktualizację swojego algorytmu Page Experience. Od wiosny 2022 r. algorytm będzie stosowany również do wyników wyszukiwania na komputerach, tak jak ma to obecnie miejsce w przypadku wyszukiwań mobilnych. Firmy muszą zatem odpowiednio przygotować się do tej zmiany.
Myśl całościowo o swoich strategiach SEO i SEA! Ważne jest, aby analizować swoje strategie w całej firmie i zawsze wystawiać swoje działania na próbę. To zdecydowanie długotrwały trend marketingowy B2B.
Marketing B2B Trend nr 5: Zainwestuj w przydatne stosy technologii w marketingu
Z ilu narzędzi i jakiego oprogramowania korzystasz na co dzień w swojej strategii marketingowej? Czy procesy są spójne? A czy Twoje narzędzia współpracują ze sobą jak w zegarku ? Wiele zespołów marketingu B2B inwestuje w rozwiązania cyfrowe , aby poszerzyć swój stos technologiczny. Jednak często nie myślą o tym, jak będą ze sobą współpracować. Przemyślany stack technologiczny to kolejny trend w marketingu B2B w 2022 roku, który prawdopodobnie nigdy się nie znudzi .
W ostatecznym rozrachunku przestarzały stos technologiczny czyni pracę mniej efektywną, ponieważ spowalnia procesy, które tak naprawdę powinny zostać przyspieszone. Jeśli koń już uciekł, musisz pomyśleć o tym, jak zoptymalizować swój stos technologiczny w B2B. W przeciwnym razie powinieneś dokładnie przemyśleć, które narzędzia programowe zintegrować, zanim coś kupisz na ślepo. Jeśli wybierzesz rozsądnie narzędzia marketingu B2B , zaoszczędzisz czas i pieniądze swojej firmy.
Inteligentne oferty, takie jak SaaS (Software as a Service), zmniejszają wysiłek związany z instalacją i konserwacją. Co więcej, często otrzymasz wsparcie i indywidualne konsultacje w ramach usługi. To trend marketingu B2B, który jest tego wart.
Wniosek: te trendy marketingowe B2B to strzał w dziesiątkę
Oczywiście mamy nadzieję, że targi znów staną się coraz bardziej „normalne”, tak jak przed pandemią. Kontakty osobiste są nie tylko niezwykle ważne w sprzedaży B2B, ale są równie ważne w marketingu B2B. Sieci online działają, ale nie można lekceważyć uroku wymiany offline.
W każdym razie nie można sobie wyobrazić marketingu B2B bez komponentów cyfrowych, a te komponenty zawsze znajdują się również w trendach marketingu B2B, więc zastanów się, jakie strategie chcesz zastosować w odniesieniu do swoich narzędzi i strategii cyfrowej. Zbierz kolegów z działów sprzedaży, zarządzania produktem i IT, abyś mógł holistycznie zaplanować swoją strategię i upewnić się, że nie przeoczysz trendu marketingowego w B2B.