JAK ODNIEŚĆ SUKCES W SPRZEDAŻY SPOŁECZNOŚCIOWEJ NA LINKEDIN

Jak odnieść sukces w sprzedaży społecznościowej na LinkedIn

Jeśli jesteś specjalistą ds. sprzedaży B2B, prawdopodobnie znasz portal biznesowy LinkedIn. Ty nie jesteś? Być może nadszedł czas, aby dodać ten kanał do swojej strategii sprzedaży. LinkedIn to sieć społecznościowa dla profesjonalistów, umożliwiająca łączenie się, udostępnianie i uczenie się od osób w Twojej sieci i branży.

LinkedIn zrewolucjonizował networking , a nawet wprowadził nową strategię sprzedaży , która była bardziej popularna w ciągu ostatnich kilku lat. Ta strategia nazywa się sprzedażą społecznościową i okazuje się, że jest taktyką stosowaną przez wielu odnoszących sukcesy specjalistów ds. sprzedaży w wielu branżach B2B.

Ale zanim zagłębimy się w to, jak wdrożyć tę sprzedaż społecznościową do ogólnej strategii sprzedaży, omówmy, jak ważne jest, jak może to działać jako uzupełnienie twoich obecnych technik sprzedaży B2B

Co to jest sprzedaż społecznościowa?

Sprzedaż społecznościowa to technika i praktyka sprzedaży, w której przedstawiciel handlowy wykorzystuje swoje kanały osobiste (najlepiej LinkedIn), aby połączyć się z potencjalnymi klientami i rozpocząć budowanie relacji . Pozwala to przedstawicielom handlowym nie tylko zaangażować się w kontakt z nowym potencjalnym klientem, ale także zapewnia wyjątkową okazję do ćwiczenia społecznego słuchania.

Słuchanie społecznościowe to ważna taktyka, którą można opisać jako monitorowanie aktywności, postów, polubień i zainteresowań potencjalnych klientów, co jest najczęściej dostępne na ich kanałach społecznościowych. Pozwoli ci to zorientować się, z jakimi informacjami w twojej prezentacji mogą rezonować najbardziej.

Wraz ze słuchaniem, angażowanie (czy to poprzez polubienie, czy komentowanie) może pozwolić ci zbudować relację z potencjalnymi klientami i pokazać, że twoje zainteresowania są zbieżne. Dzięki sprzedaży społecznościowej w B2B generowane są odpowiednie treści dla docelowych odbiorców . To sprawi, że będziesz rozpoznawalny jako ekspert, a potencjalny klient automatycznie zaufa Twojemu produktowi lub usłudze. Ta taktyka jest świetna dla generacji leadów i podobnie jak w przypadku innych tradycyjnych strategii sprzedaży B2B, zaufanie jest w centrum budowania relacji .

Czym Social Selling nie jest

Sprzedaż społecznościowa nie polega na przytłaczaniu lub zalewaniu potencjalnych klientów niekończącymi się wiadomościami lub ofertami. Może to zostać uznane za spam i możesz zauważyć, że zamiast budować relacje z potencjalnym klientem, szybko je rujnujesz. Może nawet sam tego doświadczyłeś i ignorowałeś spamerskie wiadomości na LinkedIn!

Sprzedaż społecznościowa to coś więcej niż tylko dodawanie coraz większej liczby kontaktów do Twojej sieci. Chodzi o dodanie odpowiednich kontaktów do Twojej sieci, kontaktów, które z największym prawdopodobieństwem połączą się i kupią Twój produkt, rozwiązanie lub usługę. Niektóre kontakty mogą „jedynie” dostarczać cennych informacji, które są pomocne w rozwoju osobistym, ale nawet one pomogą ci ostatecznie zamknąć interesy, ponieważ udoskonaliłeś swoje umiejętności.

Interakcje przez pryzmat sprzedaży społecznościowej mają być znaczące i zapadające w pamięć , więc kiedy potencjalny klient B2B jest gotowy do podjęcia decyzji o zakupie, Twoja firma lub rozwiązanie jest najważniejsze. Ponadto, poświęcając czas na znaczące zaangażowanie i interakcję z potencjalnym klientem, masz większe szanse na zbudowanie zaufania i lojalności.

Naszą najlepszą radą jest traktowanie tej taktyki jako ćwiczenia budującego relacje, a nie kolejnego kanału telefonicznego !

Dlaczego Social Selling na LinkedIn jest ważny w B2B?

LinkedIn jest znany ze swoich profesjonalnych możliwości sieciowych. Oznacza to, że LinkedIn jest łatwym sposobem identyfikowania firm i kontaktów, które pasują do produktów i rozwiązań Twojej firmy .

Ponadto platforma stała się miejscem docelowym dla osób poszukujących nowych możliwości, wiadomości biznesowych i branżowych. Ponadto kupujący szukają produktów i rozwiązań w celu zaspokojenia ich potrzeb, a LinkedIn również rozwinął się w miejsce, do którego profesjonaliści aktywnie udają się, aby się uczyć . Ta platforma mediów społecznościowych jest idealnym miejscem dla specjalistów ds. sprzedaży B2B do wdrażania technik sprzedaży społecznościowej, ponieważ jest to prawie oczekiwane, a nawet mile widziane przez użytkowników .

Ale jeśli bardziej interesują Cię statystyki stojące za tym, dlaczego sprzedaż społecznościowa B2B na LinkedIn jest ważna, oto kilka imponujących liczb: 

  • 61 milionów użytkowników to influencerzy wyższego szczebla , a 40 milionów użytkowników zajmuje stanowiska decyzyjne
  • Generuj widoczność marki , udostępniając swoim odbiorcom istotne i związane z marką treści – jesteś przedłużeniem swojej firmy.
  • Treści pochodzące od prawdziwych ludzi będą bardziej rezonować z potencjalnymi klientami.
  • Zwiększ ruch w swojej witrynie dzięki zwiększonemu zasięgowi działań związanych ze sprzedażą społecznościową i zamień ten ruch w prawdziwych potencjalnych klientów .

Filary sukcesu w sprzedaży społecznościowej

Aby odnieść sukces w sprzedaży społecznościowej B2B, istnieją cztery główne filary – określone przez LinkedIn – o których zawsze należy pamiętać jako podstawowa strategia . Tymi filarami są:

Stwórz profesjonalną markę

W dzisiejszym świecie nabywcy B2B mogą być bardzo selektywni . Mogą współpracować tylko z dostawcami, firmami i usługami, którym mogą zaufać. To okazuje się trudne , ponieważ przedstawiciele handlowi próbują zbudować nowe relacje z tymi kupującymi.

Dlatego posiadanie silnej marki profesjonalnej (marki osobistej) może pokazać, że jesteś aktywnym uczestnikiem swojej branży i ekspertem w swojej dziedzinie – co oznacza, że ​​dokładnie rozumiesz ich unikalne problemy i wyzwania.

Zbudowanie marki osobistej na LinkedIn w swojej branży doprowadzi do bardziej bezpośrednich zapytań od potencjalnych klientów. Ponadto możesz nawet zauważyć, że wskaźnik odpowiedzi zacznie rosnąć.

Sprzedaż społecznościowa — buduj markę

Źródło: www.slideshare.net

Skoncentruj się na właściwych perspektywach

Dzięki sprzedaży społecznościowej B2B na LinkedIn zauważysz, że znajdowanie potencjalnych klientów i łączenie się z nimi jest skuteczniejsze niż tradycyjne techniki sprzedaży, takie jak telefonowanie lub wysyłanie wiadomości e-mail. Media społecznościowe (w szczególności LinkedIn) znacznie ułatwiają identyfikację odpowiednich potencjalnych klientów. Niektóre z tych kryteriów, które można filtrować, takie jak stanowisko, funkcja lub branża, są dostępne na platformie LinkedIn – można też skorzystać z narzędzia Sales Intelligence, takiego jak Echobot , które zaprowadzi Cię bezpośrednio do czyjegoś profilu na LinkedIn.

Korzystaj ze spostrzeżeń

Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie budowania relacji z potencjalnymi klientami jest pozycjonowanie się jako ekspert w danej dziedzinie . Aby to zrobić, rozważ udostępnianie odpowiednich treści branżowych , komentuj powiadomienia o nowościach i buduj swoją profesjonalną markę . Jeśli czujesz się komfortowo, rozważ tworzenie własnych postów i artykułów z określonym punktem widzenia.

Upewnij się, że jesteś na bieżąco z nowinkami branżowymi (zwłaszcza wiadomościami, które byłyby istotne dla Twojego potencjalnego klienta). 

Wskazówka: zacznij budować relacje również z osobami w sieci potencjalnych klientów. W ten sposób możesz zidentyfikować innych decydentów powiązanych z potencjalnymi klientami lub sprawdzić, czy firma docelowa ma jakichś kluczowych nowych pracowników.

Buduj zaufane relacje

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie budowania zaufania wśród potencjalnych klientów jest podzielenie się swoją perspektywą. Uczciwość to podstawa! Ludzie mogą wyczuć nieuczciwą ofertę, post lub komentarz i dlatego docenią szczerość w kwestii tego, co można rozwiązać, a czego po prostu nie można . Może to dać ci możliwość dostarczenia im odpowiednich informacji, jednocześnie zajmując się ich konkretnym problemem. Innym świetnym sposobem budowania relacji jest upewnienie się, że rozmowy są szczere . Aby to zrobić, skup się najpierw na konkretnych potrzebach potencjalnego klienta, a następnie na sprzedaży. 

Zrozumieć algorytm

Wszystkie te kroki przyniosą korzyści, ponieważ algorytm LinkedIn nadaje priorytet treściom w kanale , które są najbardziej odpowiednie dla zainteresowań użytkowników lub treści, z którymi użytkownik prawdopodobnie wejdzie w interakcję. Budowanie relacji od początku i tworzenie treści z przydatnymi informacjami zagwarantuje, że Twoje posty będą pojawiać się w kanałach potencjalnych klientów . Pisz treści, które prawdopodobnie otrzymają komentarze , ponieważ te dane są ważniejsze niż reakcje i pomogą Ci częściej pojawiać się na kanale.

Ponadto powinieneś wziąć pod uwagę te 4 rzeczy

  • Publikowanie regularnie w godzinach w których użytkownicy są najbardziej aktywni (np. w zwykłych godzinach pracy). Uważaj, kiedy Twoi docelowi odbiorcy są najbardziej aktywni i odpowiednio publikuj posty. 
  • Pisz okrzyki i wzmianki – ludzie z większym prawdopodobieństwem zareagują na post, w którym oni lub ktoś, kogo znają, jest wymieniony z imienia i nazwiska. 
  • Używaj odpowiednich hasztagów , których mogą szukać Twoi odbiorcy lub których sami używają. Ale uważaj: nie używaj więcej niż 5 hasztagów na post! 
  • Wypróbuj tylko filmy lub zdjęcia ! Czasami nie trzeba wiele, by być istotnym.

Jak rozpocząć sprzedaż społecznościową B2B na LinkedIn

Rozpoczęcie sprzedaży społecznościowej B2B na LinkedIn jest proste, jeśli wykonasz te czynności, aby upewnić się, że Twój profil jest autentyczny i aktualny . Ważne jest, aby poświęcić czas na przejrzenie swojego profilu i zoptymalizowanie go, tak aby podczas łączenia się z potencjalnymi klientami pojawiać się jako ekspert w danej dziedzinie, a nie jako spamerskie konto.

1. Zaktualizuj swój profil LinkedIn

Jak wspomniano powyżej, powinieneś poświęcić czas na aktualizację swojego profilu na LinkedIn . Może się to wydawać przytłaczające, ponieważ możesz podać wiele informacji, ale oto kilka niezbędnych elementów Twojego profilu, które powinny być dokładne i aktualne. 

Wybierz odpowiednie zdjęcie profilowe

Twoje zdjęcie profilowe jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy potencjalny klient, gdy wyślesz mu zaproszenie do nawiązania kontaktu za pośrednictwem LinkedIn. To jest w zasadzie twoje pierwsze wrażenie , a posiadanie odpowiedniego zdjęcia może wywrzeć trwały wpływ . Dlatego upewnij się, że Twoje zdjęcie jest aktualne i wygląda jak Ty . Dodatkowo załóż to, co normalnie założyłbyś na osobiste spotkanie z potencjalnym klientem ze zdjęcia. Na koniec nie zapomnij się uśmiechnąć !

Spraw, aby Twój nagłówek był czymś więcej niż tylko nazwą stanowiska

Opis u góry strony to kolejny świetny sposób na wywarcie skutecznego i trwałego pierwszego wrażenia. Plus: nie ma reguły, która mówi, że MUSI to być nazwa stanowiska . Niektóre z najlepszych profili używają pola nagłówka, aby opisać siebie, jak postrzegają swoją rolę i dlaczego robią to, co robią . Jeśli masz problem z chwytliwym nagłówkiem, po prostu przejrzyj swój kanał LinkedIn w poszukiwaniu inspiracji.

Przykłady chwytliwych nagłówków:

  • Główny rozwiązujący problemy
  • Namiętny opowiadacz
  • Twórca pracy
  • Zamieniam słowa w dochód
  • Pomaganie firmom w rozwoju
  • itp

Zmień swoje podsumowanie w swoją historię zawodową i osobistą

Twoje podsumowanie na LinkedIn to w zasadzie Twoja osobista prezentacja windy . Jest to prawdopodobnie jedna z najważniejszych części Twojego profilu. Twoje podsumowanie to Twoja szansa na opowiedzenie własnej historii. Unikaj prostego wymieniania swoich umiejętności lub zajmowanych stanowisk. Postaraj się wnieść trochę charakteru i życia do tego, dlaczego te umiejętności są dla ciebie ważne i dlaczego jesteś pasjonatem tego, co robisz . Nie zapomnij porozmawiać o tym, jak te umiejętności wpływają na ludzi, z którymi pracujesz. 

Nie bój się podejść do sprawy osobiście i zainwestuj czas w tę sekcję swojego profilu. Jest to warte wysiłku i stanowi świetny pierwszy krok w budowaniu znaczących cyfrowych relacji z potencjalnymi klientami. Ponownie: przejrzyj swój kanał LinkedIn, aby zebrać inspirację!

Wymień swoje odpowiednie doświadczenie i umiejętności

Jednym z najszybszych zwycięstw na LinkedIn jest zidentyfikowanie odpowiedniego doświadczenia zawodowego i umiejętności. W ten sposób możesz dodać więcej kontekstu do swojego podsumowania . Ponadto może to również pomóc w budowaniu wiarygodności wśród potencjalnych klientów. Pokazanie firm, dla których pracowałeś i posiadanych umiejętności, może sprawić, że Twoi potencjalni klienci B2B poczują, że są w dobrych rękach , kiedy zdecydują się na zakup od Ciebie. Głównym celem jest upewnienie się, że wszystkie Twoje doświadczenia i umiejętności są odpowiednie do potrzeb potencjalnych klientów i celów Twoich działań związanych ze sprzedażą społecznościową.

2. Zaangażuj się i bądź aktywny

Ponieważ LinkedIn działa podobnie jak inne tradycyjne serwisy społecznościowe, ważne jest, abyś był aktywny na tym kanale . Najlepszym sposobem na to jest połączenie się z innymi osobami w Twojej sieci. Tymi kontaktami mogą być współpracownicy w Twojej firmie, osoby z Twojej branży, liderzy myśli, na których patrzysz, a nawet strony firmowe, które są zgodne z Twoimi zainteresowaniami. Ważne jest również obserwowanie kanału Twojej obecnej firmy , dzięki czemu możesz łatwo otrzymywać powiadomienia o publikowaniu nowych treści. Ułatwia to interakcję z tymi treściami i udostępnianie ich w sieci.

Wraz z obserwowaniem i kontaktowaniem się z odpowiednimi osobami, poświęć trochę czasu na angażowanie się w treści. Zaangażowanie może być tak proste, jak polubienie posta, który rezonuje z twoimi przemyśleniami lub pomysłami, komentowanie twojego punktu widzenia, aż do udostępnienia tych treści w twojej sieci z dodatkowymi komentarzami, aby wzmocnić post i twój punkt widzenia. 

Naszą wskazówką jest poświęcenie około 5-10 minut dziennie na aktywność na LinkedIn.

3. Zacznij publikować własne treści

Po zaktualizowaniu profilu i poświęceniu czasu na interakcję z siecią możesz być gotowy do rozpoczęcia tworzenia i publikowania własnych treści . Im więcej zaczniesz tworzyć i udostępniać swoje treści, tym szybciej zauważysz, że zaczniesz stawać się liderem w swojej branży

sprzedaż społecznościowa linkedin_dos i donts

Źródło: www.chrismorales.ca

Rozważ publikowanie długich postów . Te posty będą dla Ciebie świetnym punktem wyjścia i pozwolą Ci monitorować otrzymywane odpowiedzi. Możesz nawet zauważyć, że sekcja komentarzy może stanowić inspirację dla kolejnych postów . Ponadto możesz ocenić, które tematy naprawdę przemawiają do odbiorców. Rozszerzenie zasięgu LinkedIn dzięki tej strategii pozwoli Ci pozostać podłączonym do swojej branży i tematów, na których najbardziej zależy Twojej sieci.

Chociaż ta strategia może wydawać się zniechęcająca, zacznij powoli od spisania kilku swoich pomysłów i wybierz jeden, który chcesz rozwinąć . Na przykład podziel się wskazówkami lub spostrzeżeniami z codziennych doświadczeń zawodowych. Podaj swoją opinię lub odczuciao sytuacji, a następnie praktyczne wskazówki , jak przezwyciężyć to doświadczenie (np. możesz napisać post o tym, jak zachowujesz produktywność podczas pracy w domu lub jak opanowałeś sztukę tła Zoom).

Będziesz zaskoczony, jak pomocna jest sieć LinkedIn i zbuduje Twoją pewność siebie, aby zacząć publikować więcej. Co więcej, możesz nawet zauważyć, że Twoi potencjalni klienci również Ci kibicują, co pozwoli Ci bezproblemowo rozpocząć budowanie tej relacji. 

Ostatnia wskazówka dotycząca tworzenia świetnych treści to dołączenie zdjęcia . Obraz może pomóc użytkownikom zatrzymać przewijanie i zwrócić na siebie uwagę. Upewnij się, że obraz pasuje do wiadomości w Twoim poście i dodaje do niego.

5 wskazówek dotyczących sprzedaży społecznościowej B2B na LinkedIn

Teraz, gdy masz aktualny profil i ugruntowujesz swoją pozycję eksperta w danej dziedzinie i lidera myśli, nadszedł czas, aby skupić się na strategiach sprzedaży społecznościowej, które działają na LinkedIn.

1. Monitoruj odpowiednie rozmowy, aby znaleźć perspektywy

Najlepszym sposobem na zrozumienie potencjalnych klientów, ich potrzeb, ich bolączek i wyzwań jest poświęcenie czasu na ich wysłuchanie. To działanie pozwoli Ci dostosować i dostosować przekaz lub ofertę na podstawie tego, co wiesz o ich potrzebach. Słuchanie społecznościowe jest proste. Wszystko, co musisz zrobić, to monitorować, co Twoi potencjalni i obecni klienci mówią online .

Możesz także poświęcić czas na monitorowanie rozmów na temat Twojej firmy i marki, aby sprawdzić, czy są jakieś problemy, z którymi borykają się klienci . Jest to ważny krok, ponieważ pozwoli ci zarówno naprawić problemy z wewnętrznymi zespołami, jak i opracować komunikację, aby zwalczyć wszelkie wahania w oparciu o te problemy.

Zauważ, że większość rozmów o Twojej marce nie jest zła. Co więcej: pozwalają Ci nawiązywać kontakt z tymi klientami, dzięki czemu możesz dalej budować to zaufanie i utrzymywać ich lojalność wobec Twojej marki. 

Pomysł: Warto również monitorować swoich konkurentów, aby zobaczyć, jakie opinie mają ich klienci. Dzięki temu możesz dodać więcej kolorów do swojego boiska, gdy nadejdzie czas.

2. Uczestnicz i angażuj się w odpowiednie grupy LinkedIn 

LinkedIn, podobnie jak inne platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, oferuje funkcję o nazwie Grupy. Zasadniczo zapewniają profesjonalistom miejsce, w którym mogą łączyć się w podobnych obszarach zainteresowań — niezależnie od tego, czy są to produkty, branże, czy nawet firmy. Istnieje wiele korzyści, jeśli chodzi o zaangażowanie w grupy, takie jak nawiązywanie kontaktów z innymi osobami w swojej dziedzinie, identyfikowanie nowych perspektyw , a nawet nauka nowych umiejętności .

Jednak nie jest najlepszą praktyką publikowanie reklam lub ofert sprzedaży w ramach tych grup. Na tym kanale powinieneś udostępniać odpowiednie treści tym, którzy uznają je za najbardziej wartościowe. Alternatywnie, może się okazać, że istnieją wiele wspaniałych zasobów również dla Ciebie . Nie tylko zauważysz duże zaangażowanie tej publiczności, ale również inne interakcje okażą się cenne.

3. Zdobądź zaufanie, dzieląc się historiami sukcesu

Twój pracodawca lub firma może podkreślać swoje wyjątkowe usługi lub produkty, co jest normalne i całkowicie oczekiwane. Ale te posty i twierdzenia mogą nie rezonować z twoimi perspektywami B2B i mogą być bardziej sceptyczni niż przekonani, że rozwiązanie jest dla nich idealne. Jeśli chcesz zbudować relacje i zdobyć zaufanie potencjalnego klienta, rozważ wykorzystanie studiów przypadków i referencji jako dowodu społecznego w celu wzmocnienia przekazu Twojej firmy.

Społeczny dowód słuszności wynika z sukcesu Twoich obecnych klientów, co czyni go jeszcze cenniejszym . Możesz udostępniać linki do historii, które znajdują się obecnie w Twojej witrynie, filmów, zdjęć i innych przykładów, które odpowiednio podkreślają sukces Twoich klientów. Najważniejszą częścią tej taktyki jestdostosuj punkty bólu potencjalnego klienta do klienta, który doświadcza podobnych wyzwań.

4. Stań się ekspertem

Tworzenie własnych treści, kontakt z odpowiednimi osobami i dołączanie do grup LinkedIn to tylko część strategii sprzedaży społecznościowej. Musisz także zyskać opinię eksperta, zwracając uwagę i odpowiadając na to, czym się dzielą i mówią, przekazując informacje, które rozwiązują ich problem lub dodają nową perspektywę do ich myśli . Kluczem tutaj jest nie publikowanie oferty sprzedaży w każdym udostępnianym przez nich poście, ale raczej oferowanie wglądu na wysokim poziomie, pokazując, że rozumiesz ich zmagania .

Jeśli uważasz, że na LinkedIn buduje się dobre relacje, możesz skontaktować się bezpośrednio z tymi potencjalnymi klientami. Ale znowu inną strategią jest bycie pomocnym przewodnikiem, dzieląc się spostrzeżeniami, które pokazują, że rozumiesz ich wyjątkowe wyzwania i problemy. Równie ważne jest również odpowiadanie osobom, które się do Ciebie zwracają . Łatwo jest skupić się na poszukiwaniu potencjalnych klientów i pozwolić, by odpowiadanie na komentarze i wiadomości schodziło na dalszy plan.

5. Przenieś związek na wyższy poziom

Kiedy już zaczniesz rozwijać wzajemne relacje z potencjalnymi klientami za pośrednictwem LinkedIn, być może nadszedł czas, aby zastanowić się , w jaki sposób możesz przekształcić te „prawdziwe” kontakty z LinkedIn. Media społecznościowe to doskonały sposób na rozwijanie relacji zawodowych, ale nie zapominaj, że ostatecznym celem jest przekształcenie tych cyfrowych przyjaciół w lojalnych klientów.

Po nawiązaniu komunikacji w obie strony możesz zaproponować rozmowę telefoniczną lub spotkanie przy kawie . Możesz nawet zapraszać na wydarzenia osobiste lub seminaria internetowe . Twój potencjalny klient z większym prawdopodobieństwem skontaktuje się z Tobą poza platformą, gdy zdobędziesz jego zaufanie i pokażesz, że możesz zaoferować mu ogromną wartość, pomagając mu osiągnąć cele i rozwiązać problemy. Nie zapomnij o tym ostatecznym celem sprzedaży społecznościowej jest sprzedaż, więc miej plan konwersji po nawiązaniu dobrego kontaktu.

Narzędzia do mierzenia sukcesu w sprzedaży społecznościowej

Wdrożenie nowej strategii oznacza, że ​​być może będziesz musiał przemyśleć sposób mierzenia sukcesu. Nie tylko ważne jest, aby uczestniczyć w tych działaniach, ale musisz dokładnie przekazać wartość i określić ją ilościowo . Istnieje kilka sposobów mierzenia sukcesu sprzedaży społecznościowej na LinkedIn:

Indeks sprzedaży społecznej

Social Selling Index (SSI) LinkedIn jest uważany za jedno z najważniejszych narzędzi pomiarowych w zestawie narzędzi do sprzedaży społecznościowej. To narzędzie pomaga zachęcić do zaangażowania i umożliwia ustalenie celów sprzedaży społecznościowej, nad którymi warto pracować. Niektóre badania wykazały nawet, że specjaliści ds. sprzedaży z wysokimi wynikami SSI mogą realizować o 45 procent więcej okazji sprzedażowych niż ich odpowiednicy, którzy nie uczestniczą w działaniach związanych ze sprzedażą społecznościową.

indeks sprzedaży społecznościowej linkedin

Źródło: www.linkedin.com

Tarcza

Jeśli szukasz solidnego narzędzia do mierzenia statystyk LinkedIn, rozważ użycie Tarczy . Tarcza jest alternatywą dla Sales Navigator LinkedIn i jest dość przystępnym cenowo rozwiązaniem . Będziesz mógł użyć tego narzędzia, aby dowiedzieć się, jakie treści są odpowiednie dla Twoich odbiorców. Środki tarczy: 

  • Metryki treści (reakcje, komentarze i udostępnienia) 
  • Dane demograficzne odbiorców 
  • Statystyki i wzrost sieci 
  • Najlepszy czas na publikowanie treści

Posiadanie tych wnikliwych danych pozwoli Ci podejmować mądre decyzje dotyczące tego, jakie treści tworzyć i kiedy je publikować, aby uzyskać maksymalną wartość ze swoich wysiłków w zakresie sprzedaży społecznościowej. 

Statystyki

Jeśli szukasz narzędzia, które nie tylko przechwytuje ważne dane, ale działa również jako narzędzie do planowania, rozważ użycie Inlytics . To rozwiązanie zawiera obszerny pulpit nawigacyjny, który umożliwia łatwe sortowanie danych . To, co czyni to rozwiązanie wyjątkowym, to możliwość wcześniejszego planowania i planowania postów .

Ułatwi Ci to życie związane ze sprzedażą społecznościową, ponieważ będziesz mógł tworzyć własne treści w wolnym czasie i upewnić się, że zostaną one opublikowane na Twoim kanale. Pozwoli ci to bardziej skoncentrować się na interakcjach z potencjalnymi klientami na LinkedIn, dzięki czemu będziesz mógł zacząć budować te ważne relacje. 

Połączenia przychodzące i rozwój sieci profesjonalnej

Chociaż te narzędzia dają wgląd w LinkedIn, np. działania związane ze sprzedażą społecznościową, dwa równie ważne wskaźniki do śledzenia to połączenia przychodzące i rozwój sieci .

Rozwój sieci wskazuje na siłę Twojej obecności na LinkedIn, podczas gdy połączenia przychodzące mogą pomóc określić wartość każdej komunikacji z potencjalnymi klientami. Przeciętny użytkownik LinkedIn ma około 930 połączeń  , więc możesz wykorzystać tę liczbę jako wskaźnik bazowy, który pomoże określić, czy budujesz odpowiednią obecność i nawiązujesz kontakt z właściwymi ludźmi.

Zaangażowanie w treść

Ponieważ inwestujesz dużo czasu w tworzenie treści na LinkedIn, warto mierzyć wydajność tych treści, aby upewnić się, że Twój czas jest dobrze wykorzystany. Pomiar wydajności treści jest prosty. LinkedIn ułatwia śledzenie polubień, komentarzy, udostępnień i wyświetleń treści w Twoim profilu. Jeśli zauważysz, że Twoje treści nie cieszą się dużym zaangażowaniem, być może nadszedł czas na zmianę strategii . Ewentualnie, jeśli zdasz sobie sprawę, że Twoje treści naprawdę dobrze sobie radzą w Twojej sieci, rozważ możliwość zmiany przeznaczenia lub stworzenia serii skupionej na tych treściach . 

Nadszedł czas, abyś zaczął sprzedawać społecznościowo na LinkedIn

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w sprzedaży B2B, czy też weteranem sprzedaży, dodanie strategii sprzedaży społecznościowej do bieżących działań powinno być wysoko na Twojej liście priorytetów . Dzisiejsi widzowie poszukują autentycznych interakcji z firmami, od których decydują się kupować, a to doskonały sposób na nawiązanie prawdziwych i długotrwałych relacji . Zamień potencjalnych klientów w lojalnych i powracających klientów dzięki sprzedaży społecznościowej na LinkedIn.

Tagi: B2B, Treść b2b, Zaangażowanie w treść, LinkedIn, Social Selling, Bazy B2B, Marketing B2B

Zobacz również

Przykładowe źródła danych:

Polish Yellow Pages JDG
Polish Yellow Pages PLC
KRD BIG SA
BIG InfoMonitor
KBIG
CRIF
Bisnode
Coface
Euler Hermes SS
Dun & Bradstreet

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring firm:

powiadomienie o zmianie wraz ze szczegółową informacją z odpowiedniego rejestru (jaka zmiana, kiedy) w JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

API SUDOP zwraca wszystkie dane dostępne o podmiocie w formacie JSON:

» Nazwa beneficjenta pomocy
» Numer NIP beneficjenta
» Podmiot udzielający pomocy
» Ustawa
» Numer środka pomocowego
» Dzień udzielenia pomocy
» Wielkość beneficjenta
» Identyfikator terytorialny siedziby beneficjenta
» Klasa PKD
» Wartość nominalna pomocy [PLN]
» Wartość pomocy brutto [PLN]
» Wartość pomocy brutto [EURO]
» Forma pomocy
» Przeznaczenie pomocy

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring ksiąg wieczystych:

powiadomienie o zmianie w księdze wieczystej z linkiem do porównania stara-nowa treść
oryginalne księgi wieczyste

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Listy sankcyjne:

imię i nazwisko, źródło, data od kiedy osoba znajduje się na liście w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

 EU: Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (Sanctions EU)

 EU: Financial Sanctions Files (FSF)

 EU: EU Sanctions Map European Union

 UN: Consolidated United Nations Security Council Sanctions List (UN Sanctions List)

 UK: HR Treasury (HMT) Financial sanctions: Consolidated List of Targets (UK)

 UK: Current List of designated persons, terrorism and terrorist financing

 UK: UK Insolvency Disqualified Directors

 UK: UK OFSI Consolidated List of Targets

 USA: OFAC Consolidated (non-SDN) List

 USA: OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List (U.S. Treasury)

 USA: OFAC Foreign Sanctions Evaders (FSE) List (U.S. Treasury)

 USA: Sectoral Sanctions Identifications (SSI) List

 USA: Palestinian Legislative Council (NS-PLC) list

 USA: US BIS Denied Persons List

 USA: US Trade Consolidated Screening List (CSL)

 USA: The List of Foreign Financial Institutions Subject to Part 561 (the Part 561 List)

 USA: Non-SDN Iranian Sanctions Act (NS-ISA) List

 USA: List of Persons Identified as Blocked Solely Pursuant to Executive Order 13599 (the 13599 List)

 AR: Argentine RePET

 AUS: The Sanctions Consolidated List

 BL: Consolidated List of the National Belgian List and of the List of European Sanctions

 BL: Belgian Financial Sanctions

 CAN: Canadian Listed Terrorist Entities

 CAN: Canadian Special Economic Measures Act Sanctions

 CAN: Consolidated Canadian Autonomous Sanctions List

 CH: Swiss SECO Sanctions/Embargoes

 FR: French Freezing of Assets

 IL: Israel Terrorists Organizations and Unauthorized Associations lists

 JP: Japan Economic sanctions and list of eligible people

 KG: Kyrgyz Nation List

 KZ: Kazakh Terror Financing list

 PL: Polska lista osób i podmiotów objętych sankcjami

 RUS: Rosfinmonitoring WMD-related entities

 SIN: Singapore Targeted Financial Sanctions

 UA: Ukraine National Security Sanctions

 UA: Ukraine SFMS Blacklist

 UA: Ukraine NABC Sanctions Tracker

 ZA: South African Targeted Financial Sanctions

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API PEP:

imię i nazwisko, stanowisko, data urodzenia, kadencja w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

bazy PEP Polska DataBot Data
CIA Factbook World Leaders
Every Politician
Members of EU Parliament
Members of the European Commitee of the Regions
Peppercat Legislators
Peppercat World Leaders
Rulers
RuPEP Public Database of PEPs in Russia and Belarus

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Beneficjent rzeczywisty:

imię i nazwisko, numer PESEL beneficjenta rzeczywistego wraz ze wskazaniem procentu udziałów w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport handlowy Prześwietlamy DataHub.pl:

Raport handlowy Prześwietlamy w PDF oraz wszystkie dane z Raportu handlowego w formacie JSON:

dane rejestrowe z KRS, CEIDG
kody PKD z REGON
kluczowe osoby w zarządzie powiązania osobowo-kapitałowe (KRS-CEIDG) wraz z listą podmiotów zależnych, analiza otoczenia spółki beneficjent rzeczywisty
3 ostatnie sprawozdania finansowe
historia zmian w KRS
historyczne odpisy KRS
dane teleadresowe
domeny internetowe
inne podmioty pod tym samym adresem
dane z Białej Listy
decyzje UOKiK
wierzytelności/zaległości

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport oceny ryzyka:

Raport Oceny Ryzyka w pdf oraz wszystkie dane z Raportu Oceny Ryzyka w formacie JSON – zestaw odpowiedzi na następujące pytania:

czy to młoda firma?
jaki jest jej kapitał zakładowy i czy ostatnio był obniżany?
czy nastąpiła zmiana przedmiotu działalności?
jaki jest aktualny status firmy?
ile jest firm zależnych?
czy inne firmy mają ten sam nr telefonu, adres?
czy biuro firmy istnieje w rzeczywistości czy jest wirtualne?
jak często zmienia się zarząd?
jaki jest wiek członków zarządu?
jakie jest prawdopodobieństwo upadłości?
czy znany jest beneficjent rzeczywisty?
czy właściciele firmy widnieją na listach PEP lub listach sankcyjnych?
za jakie lata podmiot złożył sprawozdania finansowe?
jakie są kluczowe dane finansowego z ostatniego sprawozdania?
czy firma ma wierzytelności i jakie są ich kwoty?
czy firma ma zaległości w 4 dziale KRS?
czy firma widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, na liście ostrzeżeń KNF?
czy podmiot był przedmiotem decyzji UOKiK?
czy podmiot otrzymał dotacje unijne?

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Upadłości konsumenckie:

wszystkie dane o podmiocie z bazy MSiG w formacie JSON (m.in. sygnatury i sekcje prawne, informacja o właściwości sądu, wezwanie dla wierzycieli)

następnie:

dane są laczone z Baza B2B Polish Yellow Pages, oraz Bazą B2C White Pages

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Biała Lista:

odpytanie o numer NIP dla podanego konta bankowego
odpytanie o numery kont bankowych dla podanego numeru NIP
odpytanie czy podany numer NIP i konto bankowe istnieją
Raport Biała Lista w PDF (wszystkie dane o podmiocie z Wykazu Podatników VAT plus informacje o właściwym Urzędzie Skarbowym)
wszystkie dane o podmiocie z Raportu Biała Lista w formacie JSON
sprawdzenie statusu VAT firmy na konkretny dzień (w tym datę wstecz)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Sprawozdania finansowe:

oryginalne sprawozdania finansowe w formacie JSON dla wszystkich podmiotów, które złożyły sprawozdania w XML zgodnie z obowiązującymi przepisami
ujednolicone podstawowe dane finansowe w formacie JSON
plik ZIP zawierający cały komplet oryginalnie składanych przez firmę dokumentów finansowych (sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności, uchwała o podziale zysku lub straty itp.) w formacie, w jakim podmiot je złożył – XLSX, DOC, PDF, TXT

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API REGON:

wszystkie dane o podmiocie z bazy REGON w formacie JSON (m.in. przedmiot wykonywanej działalności na podstawie zgłoszonego PKD głównego oraz pozostałych PKD, numery NIP i KRS, dane adresowe siedziby podmiotu, podstawowe dane rejestrowe)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API CEIDG:

pełny wyciąg z CEIDG w PDF
wszystkie dane o podmiocie ze strony CEIDG w formacie JSON: imię i nazwisko, nazwa działalności, adres działalności, dane do doręczeń,

oraz :

inne dane głębokie z Systemu DataBota.

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API KRS:

pełny odpis KRS w PDF
skrócony odpis KRS w PDF
wszystkie dane o podmiocie z odpisu KRS w formacie JSON
powiązania firmy z innymi podmiotami gospodarczymi i osobami z KRS w formacie JSON
powiązania osoby fizycznej z firmami i osobami z KRS w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zgody na pliki Cookies

Uzywamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu.
Daj znam znać, jeżeli zgadzasz się na wszystkie te pliki cookie.