Dlaczego firmy odnoszące sukcesy polegają na generowaniu leadów online w B2B
Potencjalni klienci lub potencjalni klienci to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia działalności. Nie ma znaczenia, jak dobry jest Twój produkt lub usługa, generowanie leadów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na długofalowy sukces Twojej firmy.
Generowanie leadów online w B2B: co to właściwie jest?
Generowanie online obejmuje strategie, które prowadzą do uzyskania danych kontaktowych od osób zainteresowanych Twoim produktem, usługami i marką. Dzieje się tak, gdy odwiedzają Twoją stronę internetową lub blog firmowy. Twoi potencjalni klienci dowiadują się o Tobie dzięki interesującemu artykułowi na blogu, który opublikowałeś lub poprzez Twoją kuszącą stronę docelową. Na jednej z tych stron możesz mieć formularz, na którym mogą wypełnić swoje biznesowe informacje kontaktowe, aby zaprezentować Twój produkt .
Generowanie leadów online polega na przyciągnięciu uwagi docelowych odbiorców. Zaprojektuj swoją stronę internetową lub bloga tak, aby przemawiała do pożądanych klientów i oferowała im wartość dodaną w postaci treści . Kiedy zrobisz wszystko dobrze, Twoi potencjalni klienci pozostaną tam wystarczająco długo, aby zarezerwować demo produktu lub coś pobrać. W zamian zostawili Ci swój firmowy adres e-mail.
Po pomyślnym wygenerowaniu potencjalnych klientów online możesz wzbogacić i zakwalifikować pozyskane leady B2B i przekazać je swojemu zespołowi sprzedaży!
Generowanie leadów online a offline
Nie możemy mówić o generowaniu leadów online, nie mówiąc krótko o generowaniu leadów offline. Oprócz marketingu online i sprzedaży przychodzącej istnieją inne sposoby generowania leadów offline w B2B
Pokazy handlowe
Przed Covid 19 targi były popularnym sposobem na generowanie leadów offline . Mogłeś wymieniać się pomysłami z innymi ekspertami w swojej dziedzinie i bezpośrednio zwracać się do grupy docelowej. To było świetne miejsce do zdobywania kontaktów, ponieważ byłeś już w środowisku pełnym idealnych perspektyw. Rozdano wiele wizytówek, więc jeśli dobrze się połączyłeś, te zamieniły się w leady.
Wydarzenia
Wydarzenia to kolejny świetny sposób na wymianę informacji i pielęgnowanie relacji. Zaproszenie kontaktów i decydentów jest dla Ciebie doskonałą okazją do wykazania się znajomością branży. Organizuj sesje szkoleniowe lub warsztaty skoncentrowane na Twojej specjalizacji. Nawet impreza po pracy to świetny sposób na „rozmowy w sklepie” w bardziej swobodnej atmosferze.
Zimne wezwanie
Ach, zimne dzwonienie, stary klasyk, jeśli chodzi o generowanie leadów B2B . Czy przez telefon, pukanie do drzwi, czy pocztą, wszystko zależy od właściwej prezentacji sprzedażowej, a czasem także od nastroju potencjalnego klienta. Chociaż w przypadku zimnych połączeń jest dużo miejsca na odrzucenie, otrzymujesz również bezpośrednią informację zwrotną na temat tego, czy Twoja oferta trafiła, czy nie.
Korzyści z generowania leadów online B2B
W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się oczekiwania klientów. Istotną siłą napędową tej zmiany jest nasza zdolność do szybkiego i łatwego dostępu do ogromnej ilości informacji w dowolnym momencie. Wielu decydentów w swoich firmach rozpoczyna proces zakupu od zapytania wyszukiwarki za pośrednictwem Google.
Te zmiany mogą być nieco przerażające, ale także niosą ze sobą możliwości! Wiele organizacji zaczęło zdawać sobie sprawę, że generowanie leadów online w B2B może być kluczową siłą napędową sukcesu, ale co tak naprawdę oznacza dla Ciebie?
Sprzedać więcej
Dzięki generowaniu leadów online Twoi potencjalni klienci stają się świadomi Ciebie i Twojej firmy poprzez różne działania marketingowe online. Angażują się w Twoje treści, jeszcze zanim nastąpi jakakolwiek osobista interakcja. Poprzez generowanie leadów online ułatwiasz działowi sprzedaży i dostarczasz informacje potencjalnym klientom przed pierwszym kontaktem sprzedażowym.
W tym momencie możesz założyć, że mają potrzebę. Twoi potencjalni klienci chcą dowiedzieć się więcej i pobrać białą księgę lub zarezerwować demonstrację Twojego produktu, muszą wypełnić formularz online swoimi informacjami biznesowymi. Zebrane informacje można teraz przekazać do działu sprzedaży jako potencjalny klient.
Oszczędzanie zasobów
Wyszukiwanie odpowiednich firm docelowych i kontaktów zwykle zajmuje dużo czasu, zwłaszcza w sprzedaży B2B. Powoduje to, że Twój zespół sprzedaży spędza czas gdzie indziej, zamiast na rzeczywistej pracy polegającej na rozmowach z potencjalnymi klientami. Czas badania może zostać drastycznie skrócony lub nawet wyeliminowany dzięki generowaniu leadów online, ponieważ wstępny wybór odpowiednich kontaktów już się odbył.
Wskazówka: istnieje kilka przydatnych narzędzi cyfrowych, które mogą pomóc w generowaniu leadów online w B2B! Od oprogramowania do poszukiwania informacji po generowanie list i zarządzanie danymi — dla każdego procesu istnieje narzędzie ułatwiające obciążenie pracą. Ale o tym później .
Sprzedaż B2B oparta na danych
Nie opieraj sprzedaży w B2B na założeniach lub przeczuciach. Sprawnie działający proces sprzedaży opiera się na danych, ponieważ tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że osiągasz cele i skalujesz swoje działania .
Większe dopasowanie między sprzedażą a marketingiem
Generowanie leadów online jest ważnym elementem dostosowania zadań zespołów sprzedażowych i marketingowych . Podróż klienta staje się coraz bardziej złożona i tym ważniejsze jest zapewnienie struktury we wszystkich działaniach.
Marketing B2B zajmuje się generowaniem leadów (np. za pośrednictwem strony internetowej) i podnoszeniem ich jakości. Aby tak się stało, Twój zespół marketingowy może korzystać z różnych środków i strategii, takich jak marketing oparty na koncie (ABM). Środki te mogą mieć formę precyzyjnie ukierunkowanych reklam, biuletynów, białych ksiąg, seminariów internetowych i nie tylko.
Następnie obowiązkiem zespołu przedsprzedażowego staje się przesiewanie napływających leadów B2B , wzbogacanie ich i przekazywanie ich do działu sprzedaży. Te leady przeszły krytyczny etap i mogą zostać przekazane zespołowi sprzedaży jako Marketing Qualified Leads ( MQL ).
Strategie generowania leadów online w B2B
Pozyskiwanie leadów online B2B ma zalety, które przeważają nad działaniami czysto offline. Adaptacja cyfrowych procesów marketingowych dla firm w B2B jest istotną częścią tworzenia przyszłego sukcesu. Istnieje kilka strategii , które możesz zastosować, aby Twoje działania związane z generowaniem leadów online były skuteczne.
Marketing treści
Marketing treści to bardzo popularny sposób na wspieranie widoczności online i zapewnianie punktów wejścia dla generowania leadów. W content marketingu B2B publikujesz wysokiej jakości treści w postaci landing pages lub bloga firmowego . Treść jest zwykle zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek za pomocą SEO słów kluczowych.
Źródło: www.firstpagesage.com
Te zmiany mogą być nieco przerażające, ale także niosą ze sobą możliwości! Wiele organizacji zaczęło zdawać sobie sprawę, że generowanie leadów online w B2B może być kluczową siłą napędową sukcesu, ale co tak naprawdę oznacza dla Ciebie?
Sprzedać więcej
Dzięki generowaniu leadów online Twoi potencjalni klienci stają się świadomi Ciebie i Twojej firmy poprzez różne działania marketingowe online. Angażują się w Twoje treści, jeszcze zanim nastąpi jakakolwiek osobista interakcja. Poprzez generowanie leadów online ułatwiasz działowi sprzedaży i dostarczasz informacje potencjalnym klientom przed pierwszym kontaktem sprzedażowym.
W tym momencie możesz założyć, że mają potrzebę. Twoi potencjalni klienci chcą dowiedzieć się więcej i pobrać białą księgę lub zarezerwować demonstrację Twojego produktu, muszą wypełnić formularz online swoimi informacjami biznesowymi. Zebrane informacje można teraz przekazać do działu sprzedaży jako potencjalny klient.
Oszczędzanie zasobów
Wyszukiwanie odpowiednich firm docelowych i kontaktów zwykle zajmuje dużo czasu, zwłaszcza w sprzedaży B2B. Powoduje to, że Twój zespół sprzedaży spędza czas gdzie indziej, zamiast na rzeczywistej pracy polegającej na rozmowach z potencjalnymi klientami. Czas badania może zostać drastycznie skrócony lub nawet wyeliminowany dzięki generowaniu leadów online, ponieważ wstępny wybór odpowiednich kontaktów już się odbył.
Wskazówka: istnieje kilka przydatnych narzędzi cyfrowych, które mogą pomóc w generowaniu leadów online w B2B! Od oprogramowania do poszukiwania informacji po generowanie list i zarządzanie danymi — dla każdego procesu istnieje narzędzie ułatwiające obciążenie pracą. Ale o tym później .
Sprzedaż B2B oparta na danych
Nie opieraj sprzedaży w B2B na założeniach lub przeczuciach. Sprawnie działający proces sprzedaży opiera się na danych, ponieważ tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że osiągasz cele i skalujesz swoje działania .
Większe dopasowanie między sprzedażą a marketingiem
Generowanie leadów online jest ważnym elementem dostosowania zadań zespołów sprzedażowych i marketingowych. Podróż klienta staje się coraz bardziej złożona i tym ważniejsze jest zapewnienie struktury we wszystkich działaniach.
Marketing B2B zajmuje się generowaniem leadów (np. za pośrednictwem strony internetowej) i podnoszeniem ich jakości. Aby tak się stało, Twój zespół marketingowy może korzystać z różnych środków i strategii, takich jak marketing oparty na koncie (ABM). Środki te mogą mieć formę precyzyjnie ukierunkowanych reklam, biuletynów, białych ksiąg, seminariów internetowych i nie tylko.
Następnie obowiązkiem zespołu przedsprzedażowego staje się przesiewanie napływających leadów B2B , wzbogacanie ich i przekazywanie ich do działu sprzedaży. Te leady przeszły krytyczny etap i mogą zostać przekazane zespołowi sprzedaży jako Marketing Qualified Leads (MQL).
Strategie generowania leadów online w B2B
Pozyskiwanie leadów online B2B ma zalety, które przeważają nad działaniami czysto offline. Adaptacja cyfrowych procesów marketingowych dla firm w B2B jest istotną częścią tworzenia przyszłego sukcesu. Istnieje kilka strategii , które możesz zastosować, aby Twoje działania związane z generowaniem leadów online były skuteczne.
Marketing treści
Marketing treści to bardzo popularny sposób na wspieranie widoczności online i zapewnianie punktów wejścia dla generowania leadów. W content marketingu B2B publikujesz wysokiej jakości treści w postaci landing pages lub bloga firmowego . Treść jest zwykle zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek za pomocą SEO słów kluczowych.
Posiadanie dobrego rankingu, który katapultuje Twoją firmę na szczyt wyników wyszukiwania, pomaga zwiększyć świadomość Twojej organizacji.
Czy wiedziałeś? SEO i generowanie leadów
Jeśli chcesz znaleźć się w wyszukiwarkach, potrzebujesz strategii SEO. SEO to skrót od Search Engine Optimization i obejmuje wszystkie działania, które prowadzą do wyższej pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Może to obejmować optymalizację treści, techniczną lub budowanie linków.
Celem jest zwiększenie Twojej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania . Tak więc, jeśli ktoś szuka „najlepszych narzędzi marketingowych dla firmy programistycznej” i pojawia się Twoja strona, jest bardziej prawdopodobne, że ta osoba zaangażuje się w Twoje rozwiązanie i chce przyjrzeć się bliżej.
Wciągające wezwanie do działania (CTA) służy zachęcaniu odwiedzających do pozostawienia swoich adresów e-mail w celu zaprezentowania produktu, co ostatecznie przyniesie Ci lead. [/skrzynka]
Możesz nawet zbierać leady B2B za pośrednictwem swojego bloga! Często znajdziesz trafniejsze treści, które są dostępne tylko wtedy, gdy prześlesz swoje dane kontaktowe. Może to obejmować np. korzystanie ze studiów przypadków, białych ksiąg, list kontrolnych i innych rzeczy, które są bardziej wartościowe dla czytelników .
Marketing e-mailowy
E-mail pozostaje jednym z najważniejszych kanałów komunikacji B2B. Dzięki e-mail marketingowi możesz dotrzeć i utrzymywać relacje z potencjalnymi klientami. Jednym z najczęstszych sposobów jest stworzenie biuletynu . Generowanie leadów online to nie jedyne miejsce, w którym e-mail marketing odgrywa ważną rolę, ale także w kontekście kwalifikacji leadów.
Czy wiedziałeś? Marketing zgodny z ochroną danych
Pamiętaj, że masowe wiadomości e-mail nie są ani miłe dla oka, ani zgodne z RODO lub UWG. Istnieje ryzyko, że zostaniesz ukarany , jeśli nie zapewnisz opcji podwójnej zgody . Oznacza to, że ktoś musi najpierw ponownie potwierdzić swój adres e-mail po zapisaniu się do newslettera.
Analizując zachowanie użytkowników w Twojej witrynie, będziesz w stanie lepiej oszacować, którzy z nich pilnie potrzebują Twojego produktu lub usługi. To jest coś, czym musisz się zająć na kolejnym etapie sprzedaży. Inni potencjalni klienci mogą być po prostu w fazie odkrywania i chcą tylko przyjrzeć się Twojemu rozwiązaniu.
Marketing mediów społecznościowych
W kontekście B2B, sieć biznesowa LinkedIn stała się ważnym graczem. Twoi docelowi odbiorcy, w szczególności ważni decydenci i osoby kontaktowe, szukają na LinkedIn informacji i inspiracji. Pracując nad obecnością własnej marki na LinkedIn, zoptymalizujesz generowanie leadów online i nawiążesz ekscytujące kontakty.
Z jednej strony masz możliwość stworzenia profilu swojej firmy, aby zwrócić uwagę na Ciebie i Twoje produkty. Z drugiej strony możesz wykorzystać LinkedIn do budowania marki osobistej, czyniąc media społecznościowe ważnym instrumentem w zrównoważonym wzmacnianiu generowania leadów online Twojej firmy.
6 wskazówek, jak zacząć od generowania leadów online
Jak już wiesz, istnieje wiele sposobów, dzięki którym generowanie potencjalnych klientów online może pomóc zwiększyć sukces sprzedażowy Twojej organizacji. Oto 6 cennych wskazówek , które pomogą Ci rozpocząć właściwą drogę:
Wskazówka 1: Poznaj swoich odbiorców
Poznanie grupy docelowej przed rozpoczęciem ma kluczowe znaczenie. Dowiedz się, jakie są ich najpilniejsze wyzwania i zadaj sobie pytanie , jak Ty i Twój produkt lub usługa możecie je rozwiązać .
Pamiętaj, aby zdefiniować swój ICP i Persona Kupującego oraz regularnie przeprowadzać audyty, aby upewnić się, że są one nadal aktualne. Nie zapomnij udokumentować swoich procesów, szkoda byłoby przegapić doświadczenie edukacyjne! Dokumentowanie pomoże również dokładniej dostroić się na przyszłość. Im dokładniej wiesz, jak pomóc swojej grupie docelowej, tym większy sukces odniesiesz w generowaniu leadów online B2B .
Wskazówka 2: Jakość przed ilością
Sukces jest często mierzony liczbą kontaktów i wygenerowanych leadów. Ale czy mierzysz również jakość? Kwalifikacja jakości leadów jest tak ważna, ponieważ jeśli te leady lepiej odpowiadają Twoim wymaganiom, masz większą szansę na ich przekształcenie. Utrata potencjalnych klientów, ponieważ są nieodpowiednie, nie musi mieć miejsca!
Załóżmy, że Twój landing page przyciąga około 100 leadów B2B tygodniowo. Twój zespół ds. marketingu i przedsprzedaży sprawdził je i uznał, że tylko 60 z nich zostało zakwalifikowanych. Te leady są następnie przekazywane Twojemu zespołowi sprzedaży, który następnie dociera do 48 z nich. Jeśli wszystko idzie gładko, możesz skończyć z 15 potencjalnymi klientami, które skutkować będą zamkniętą transakcją.
Czy to dobry wynik? To zależy całkowicie od twoich cen, marż i wielu innych.
Chodzi o to, że wynikiem powinny być umowy. Marketingowi nie ma sensu generować milion potencjalnych klientów, jeśli żaden z nich nie zarejestruje się u Ciebie. Zatem im lepsi są Twoi potencjalni klienci B2B, tym większy będzie Twój sukces sprzedażowy !
Wskazówka 3: Zbieżne cele sprzedaży i marketingu w B2B
Mierzenie sukcesu na podstawie liczby leadów jest zwykle uzasadnione tym, że sprzedaż i marketing pracują nad różnymi celami. Po prostu marketing chce generować określoną liczbę leadów, a dział sprzedaży chce zdobywać klientów. Opracowanie i dostosowanie wspólnych celów sprawi, że Twoje kampanie leadowe będą o wiele bardziej skuteczne na dłuższą metę. Kluczem jest tutaj wyrównanie sprzedaży i marketingu !
Wskazówka 4: Dawaj więcej niż bierzesz
Mówiąc o generowaniu leadów online w B2B, powinieneś dążyć do dostarczania wartości . Kiedy skupiasz się na dawaniu więcej, niż bierzesz, kładziesz podwaliny pod długoterminowe relacje z klientami. Postaw swoich klientów na pierwszym miejscu!
Wskazówka 5: skoncentruj się na analizie i optymalizacji
Pozyskiwanie leadów online to ciągły proces, który należy regularnie optymalizować. Ważne jest, aby wykorzystać posiadane dane do dalszego udoskonalania i ulepszania metod i strategii .
Wskazówka 6: Bądź kreatywny nawet w B2B
W szybkich i skomplikowanych czasach organizacje potrzebują kreatywności, aby skutecznie generować leady online. Oferowanie odpowiedniej, wysokiej jakości treści jest pomocne i zapewni długofalowy sukces sprzedaży i marketingu.
5 najlepszych narzędzi do generowania leadów online w B2B
Pozyskiwanie leadów online w B2B osiąga pełnię swoich supermocy tylko wtedy, gdy zautomatyzujesz jak najwięcej . Procesy takie jak utrzymanie danych, kwalifikacja potencjalnych klientów, a nawet pozyskiwanie adresów mogą zostać zautomatyzowane lub przynajmniej uproszczone za pomocą praktycznych narzędzi cyfrowych.
Oto kilka narzędzi, które pomogą Ci się tam dostać!
DataBot
Dzięki DataBot masz 200 opcji filtrowania na wyciągnięcie ręki, aby precyzyjnie dostroić wyszukiwania, aby znaleźć idealnych klientów. Oznacza to, że Twój zespół ds. marketingu lub przedsprzedaży może przekazywać lepszej jakości leady do działu sprzedaży.
Zdarzenia wyzwalające sprzedaż oznaczają, że będziesz w stanie znaleźć idealny czas na nawiązanie kontaktu, a nawet otrzymasz początek rozmowy! Najlepsze jest to, że DataBot jest rozwiązaniem numer jeden dla zgodnego z RODO , internetowego generowania leadów w B2B.
Leadfeeder
Pamiętasz, jak wspomnieliśmy wcześniej, że skuteczna strona internetowa jest niezbędna do generowania leadów online w B2B? Cóż, Leadfeeder jest wisienką na torcie Twojej strony internetowej jako maszyna do generowania leadów. Czemu? Leadfeeder pokazuje nie tylko, które firmy odwiedzają Twoją witrynę, ale także jakie strony odwiedziły i na jak długo. Następnie odpowiednio ustala dla Ciebie priorytety tych potencjalnych klientów. Zintegruj Leadfeeder z istniejącymi narzędziami sprzedaży lub CRM, aby uzyskać nowe możliwości sprzedaży!
Prowadząc quizy
Ich nazwa jest dość oczywista. Leadquizzes tworzy quizy, aby w zabawny sposób zaangażować grupę docelową , aby uzyskać ukierunkowane informacje o potencjalnych klientach. W zależności od pytań, które zadajesz, możesz również zbierać biznesowe adresy e-mail (czyli leady B2B), jednocześnie zasadniczo grywając swoje generowanie leadów online.
Odbij
Dzięki Unbounce możesz błyskawicznie tworzyć strony docelowe o wysokiej konwersji! Dzięki funkcji „przeciągnij i upuść” możesz zbudować stronę docelową tak, aby pasowała do Ciebie i Twojego produktu. Uwzględniono również testy A/B i wyskakujące okienka. W ten sposób zwiększasz generowanie leadów online!
Łowca
Hunter pomaga znaleźć adresy e-mail, wprowadzając imię i nazwisko osoby oraz firmę. Poziom podstawowy umożliwia do 25 wyszukiwań wiadomości e-mail i 50 sprawdzania wiadomości e-mail miesięcznie. Płatne plany zaczynają się od 49 USD miesięcznie za 500 wyszukiwań i 1000 czeków.
Wniosek
Odnoszące sukcesy firmy korzystają z korzyści i możliwości oferowanych przez generowanie leadów online. Opracuj skalowalne procesy i połącz swoje zespoły sprzedaży i marketingu B2B. Istnieje wiele różnych sposobów generowania potencjalnych klientów, leadów i danych kontaktowych.
Chodzi o to, że Twoja obecność online w postaci strony internetowej, bloga lub mediów społecznościowych jest kluczem do generowania leadów online w B2B. Zanim przetestujesz inne metody, zoptymalizuj te parametry, a następnie zajmij się szczegółami.
Od content marketingu, przez email marketing, aż po marketing w mediach społecznościowych, będziesz mieć możliwość generowania nowych, a co najważniejsze, wysokiej jakości potencjalnych klientów . Pamiętaj, aby zapewnić potencjalnym potencjalnym klientom wartość, aby warto było poświęcić im czas podczas wypełniania formularza kontaktowego. Pokaż im, jak możesz rozwiązać ich problemy, a Twoja generacja leadów online B2B będzie się rozwijać !
Tagi: B2B-Leads, Lead Gen, Lead generation, Lead generation online, Leady B2B, Leady nowa generacja, Leady B2B